Gerdab.IR | گرداب

پرواز هواپیماهای جاسوسی گوگل و اپل بر فراز آسمان‌ها

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۱

دو شرکت گوگل و اپل در نظر دارند از هواپیماهای مجهز به دوربین‌های پیشرفته برای تولید نقشه‌های هوایی با امکان ثبت دقیق‌ترین جزئیات در مناطق و شهرهای پرجمعیت استفاده کنند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبری راشا تودی، دو شرکت "گوگل" و "اپل" که از نرم‌افزارهای نقشه ویژه رایانه و گوشی‌های خود بهره می‌برند برای پیروزی در این رقابت هر روز به دنبال افزودن جزئیات بیشتر و دقیق‌تر و تصاویر با کیفیت‌تر و حتی سه بعدی هستند. نقشه‌های جدید این دو شرکت دارای قابلیت نمایش جزئی ترین مشخصات مکانی و حتی نمایش کوچکترین اجسام به کوچکی 10 سانتی متر هستند.

راشا تودی در گزارش خود به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس آورده است که در این راستا گوگل هواپیمای خود را بر فراز آسمان‌ها فرستاده است و شرکت اپل نیز با خرید یک شرکت، به فناوری جاسوسی در آسمان دست‌یافته است و هر دو در این رقابت مصمم به نظر می‌رسند تا ریزترین جزئیات و بهترین تصاویر را برای اولین بار در تاریخ در اختیار کاربران قرار دهند.

این در حالی‌ است که شرکت اپل پیش از این از نرم افزار نقشه گوگل در گوشی‌های خود استفاده می‌کرد اما با خرید یک شرکت هواپیمایی سوئدی که تکنولوژی تصویربرداری 3 بعدی را در اختیار دارد، قصد دارد نرم افزار ویژه خود با امکان مشاهده تصاویر 3 بعدی ساختمان‌ها را دارد.

"نیک پیکلز" مدیر "دیده‌بان برادر اعظم"، گروه انگلیسی کمپین آزادی‌های مدنی و حفاظت حریم خصوصی در این خصوص می‌گوید: «از این پس خانواده ها در حریم خصوصی خود نیز باید نگران هواپیماهای جاسوسی اپل و گوگل باشند که بالای سر آنها عکسبرداری و یا فیلمبرداری کنند.»

شرکت گوگل که تا پیش از این که در دنیای مجازی به جاسوسی از مردم و شهروندان کشورهای مختلف جهان می‌پرداخت، پای جاسوس‌های خود را نیز به دنیای واقعی باز کرده است و برنامه جاسوسی خود را به بهانه ارائه تسهیلات و امکانات بهتر برای مردم گسترش می‌دهد.

منبع: فارس